Poslední dubnový víkend

27.04.2010 14:03

Než začnu psát jak jsme se měli o víkendu, vás Týnka a já všechny moc zdravíme a všem moc děkujeme za příspěvky do Knihy návštěv a za maily, které nám posíláte. Moc hezky se to čte :-) Opravdu moc děkujem a budem velice potěšeni za každou další řádku...

Minulý týden jsme tady v Perthu surfovali. Surfujeme většinou u nás v bytě po internetu. Náhodou jsme narazili na stránky nějaké česko-slovenské komunity žijící v Perthu. Zjistili jsme, že občas pořádají různé akce, kde se společně Češi a Slováci setkávají a jedna taková akce měla právě v nadcházející sobotu proběhnout. Jednalo se o akci s názvem Táborák. Nějak jsme necítili potřebu ani nadšení tam jít, ale vzhledem k sílící chuti na špekáček ze strany mojí a na české pivo ze strany Kristýnky (nebo opačně?), jsme se tam nakonec vydali. Táborák začínal ve 4 odpoledne, ale díky dokončovacím pracím a slavnostnímu spouštění tohoto webu, jsme tam dorazili kolem půl šesté. Daní za naše zpoždění byly vyprodané špekáčky, což se nepatrně odrazilo v náladě Kristýnky a já si teď uvědomuji, že na pivo, kterého bylo dost, jsem se vlastně těšil já. "Čechoslováci" nás ale nenechali na holičkách a měli v zásobě jakési klobásy, které vypadaly zezačátku nedůvěryhodně, ale po opečení nad ohněm chutnali výtečně, ba i dokonce podobně špekáčku. Po pozření klobásy a lahodného českého moku jsme se ještě chvíli bavili s příchozími a poté jsme naši misi považovali za splněnou a vydali se zpět "domů".

Na druhý den, v neděli, byla nejen v celé Austrálii, ale i na Novém Zélandu velká událost pod názvem ANZAC DAY. Co to vlastně znamená, jsem popsal stručně v popiscích k fotografiím ve fotogalerii se stejným názvem: ANZAC DAY! Koho zajímá k této události víc, si určitě poradí a něco si najde na internetu. Jen bych k tomu dodal, že to bylo působivé, dost to tady prožívají a trochu mi to připomínalo vojenské hudby v Kroměříži, které se pořádají každoročně koncem srpna.

Všichní ví, že po neděli následuje pondělí a to už nespadá do posledního dubnového víkendu. Nicméně vás musím vyvést z omylu, protože díky ANZAC DAY bylo v pondělí volno, tudíž byl víkend prodloužený. Musím podotknout, že na jasné obloze opět svítilo slunce a podzim, který tu zažíváme se rovná snad druhé polovině srpna v Česku. Pondělní dopoledne jsme tak trochu prolenošili na bytě a po obědě jsme se vidali na procházku k řece Swan, která protéká Perthem. V parku u řeky byla spousta dětí s rodiči a užívali si onoho prodlouženého víkendu a blíže k řece byly skupinky lidí (Australanů), kteří piknikovali, což je v době jejich volna velice oblíbená činnost. Našli jsme si pěkný prosluněný plácek, kde se Týnka věnovala četbě a já se snažil ulovit nějaký pěkný obrázek. A jak jsem tak lovil, tak jsem najednoul uviděl na řece loď a na té lodi lidi. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, vždyť každá loď má většinou nějakou posádku, ale ty lidi koukali jedním směrem do vody a natahovali ruce, něco zajímavého ukazujíce. Až jsem spatřil to, co přilákalo jejich pozornost, taky jsem spozorněl. Byli to delfíni. Ten z vás, kdo už viděl víkendovou fotogalerii, to může potvrdit. Nebylo jednoduché zachytit tyto kytovce, protože jsem nevěděl kdy a kde se vynoří, ale nakonec se mi to aspoň trochu povedlo. Po tomhle úlovku jsem do sbírky přidal ještě osobu na vodním skůtru, kajakáře, kačeny, Jacka Russella (to není žadná filmová hvězda, to je pes) a samozřejmě Týnku. Pak jsme se se všemi těmi úlovky odebrali domů a nachystali jsme si večeři :-)

Mějte se všichni moc pěkně

KAK

 

Share |